Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

Opel spustí nový program odstupného pre vývojárov a inžinierov

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Francúzsky koncern PSA v auguste 2017 kúpil Opel, ktorý vlani po 20 rokoch dosiahol svoj prvý prevádzkový zisk 859 miliónov eur. V bilancii však neboli zohľadnené náklady na reštrukturalizáciu.

Rüsselsheim 20. marca (TASR) - Nemecká automobilka Opel spustí nový program odstupného, aby zredukovala vývojové centrum v Rüsselsheime. Pôvodný plán presunúť 2000 ľudí do francúzskej spoločnosti Segula nevyšiel pre odpor odborárov. Odbory a vedenie spoločnosti sa napokon dohodli, že inžinierom Opla najprv predložia rozšírenú ponuku odstupného.

Francúzsky koncern PSA v auguste 2017 kúpil Opel, ktorý vlani po 20 rokoch dosiahol svoj prvý prevádzkový zisk 859 miliónov eur. V bilancii však neboli zohľadnené náklady na reštrukturalizáciu. Nový materský koncern požaduje ďalšie škrty, preto sa Opel a Segula dohodli na čiastočnom predaji rüsselsheimského vývojového centra a testovacieho areálu v Rodgau-Dudenhofen. Predaj sa má dokončiť v lete tohto roka.

Podľa najnovšej dohody sa môžu zamestnanci rozhodnúť pre hotovostnú platbu alebo predčasný dôchodok. Pre obidve možnosti bol vekový okruh rozšírený do ročníka 1963 (vrátane). Odbory a vedenie sa dohodli aj na tom, že firma prevezme všetkých učňov s ukončeným vzdelaním.

Zatiaľ nie je jasné, koľko zo súčasných zhruba 6400 zamestnancov napokon prejde do francúzskej Seguly. Spoločnosť chce v Rüsselsheime vytvoriť vlastný technický areál a zostávajúcim 2000 zamestnancom ponúknuť dlhodobú perspektívu, keďže Segula hovorí o veľkom záujme externých klientov. Podľa hovorkyne Opla môžu túto možnosť využiť aj tí inžinieri, ktorí sa predtým rozhodli pre odstupné.

"Takéto programy prinášajú riziko, že najlepší ľudia vezmú odstupné a pôjdu ku konkurencii," povedal odborník na automobilový priemysel Ferdinand Dudenhöffer. Podľa neho je pre inžinierov príťažlivejšie miesto u iných automobiliek alebo veľkých dodávateľov, než neustále sa meniace zmluvné práce.