Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

POTRAVINÁRI: Potravinársky priemysel na Slovensku sa prepadá

Ilustračná snímka. Foto: TASR/František Iván

Potravinárska komora zavádza viaceré zmeny, plánuje zvýšiť angažovanosť svojich členov a zintenzívniť svoju činnosť.

Bratislava 23. apríla (TASR) – Potravinárska komora Slovenska (PKS) na valnom zhromaždení predstavila víziu do roku 2030. Jej cieľom je, aby bolo potravinárstvo moderným a konkurencieschopným odvetvím, ktoré bude prinášať zdravé a inovatívne výrobky so zníženým dopadom na životné prostredie. Informovala o tom v pondelok PKS, ktorá zároveň upozornila, že potravinársky priemysel na Slovensku sa prepadá vo všetkých ukazovateľoch.

K naplneniu vízie je podľa PKS potrebné zvýšiť potravinársku produkciu na Slovensku, aktívne zavádzať inovácie a výsledky výskumu do praxe a neustále zlepšovať podnikateľské prostredie. Pod upadajúci potravinársky priemysel v SR sa podľa potravinárov podpisuje zaostávanie v hrubej domácej produkcii, neustále sa zvyšujúce negatívne saldo zahraničného obchodu s potravinami, nízky podiel slovenských výrobkov na pultoch maloobchodov, či prepad Slovenska v rebríčkoch ekonomickej stability.

Potravinári zároveň poukázali na skutočnosť, že potravinárstvo na Slovensku je dlhodobo finančne podvyživené. "Na zlú situáciu v slovenskom potravinárskom priemysle upozorňujeme už niekoľko rokov. Vo všetkých ukazovateľoch sa potravinársky priemysel prepadá. Táto situácia je neudržateľná. Musíme zatiahnuť za ručnú brzdu a prijať razantné kroky na zlepšenie postavenia potravinárov. Posledná vec, ktorú by sme chceli robiť, je neustále len upozorňovať na problémy a každý rok konštatovať ešte väčší úpadok nášho priemyslu," skonštatoval Daniel Poturnay, znovuzvolený prezident PKS.

Potravinárska komora zavádza viaceré zmeny, plánuje zvýšiť angažovanosť svojich členov a zintenzívniť svoju činnosť. Komora tiež chce pokračovať vo svojich projektoch zisťovania podielu vystavenia slovenských výrobkov na pultoch obchodov a podielu vystavenia privátnych značiek na pultoch v maloobchode. Bude pokračovať aj v interaktívnom kurze zdravého životného štýlu a v snahe o kultiváciu dodávateľsko-odberateľských vzťahov prostredníctvom Iniciatívy pre férový obchod.

"Slovenskí potravinári môžu byť hrdí na kvalitné výrobky, s ktorými sa chcú presadiť nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. S nástupom nových technológií sa menia aj očakávania spotrebiteľa a jeho návyky a všetky tieto zmeny sa týkajú aj potravinárskeho priemyslu. Chceme ukázať, že naše odvetvie nie je označované vládou SR ako strategické náhodou. Chceme ho ďalej rozvíjať a ukázať, že dokážeme držať krok s rozvinutými krajinami," uzavrel Poturnay.