Dôvodom je zníženie administratívnej záťaže a malé využitie možnosti platiť poukážkou.
Autor TASR
Púchov 26. marca (TASR) – Dane z nehnuteľností a poplatky za komunálny odpad už nebude možné v Púchove platiť poštovými poukážkami. Dôvodom je zníženie administratívnej záťaže a malé využitie možnosti platiť poukážkou.
Podľa vedúcej ekonomického oddelenia púchovskej radnice Lucie Pružinskej k vypusteniu poštových poukážok ako jedného zo spôsobov úhrady sa mesto Púchov rozhodlo pristúpiť najmä pre výraznú administratívnu záťaž pri spracovaní. Spracovanie poštových poukážok bolo personálne i časovo náročné.
„Poukážky sa dali spracovať a tlačiť, následne sa na našom ekonomickom oddelení priraďovali k jednotlivým rozhodnutiam, čo bolo náročné na pozornosť a odďaľovalo to samotnú expedíciu rozhodnutí. Tento krok hodnotím pozitívne, keďže nám to ušetrí čas pri spracovaní a expedícii rozhodnutí a zníži sa prácnosť pri kontrole mesačných výkazov daní a rozpočtu,“ informovala Pružinská s tým, že obyvateľom odpadnú aj poplatky pri posielaní peňazí poukážkami.
V minulom roku vydalo mesto 15.807 poukážok na platenie dane z nehnuteľností, využilo ich iba 14 % daňovníkov. V prípade poplatku za komunálny odpad vydalo mesto 16.246 poštových poukážok, využilo ich 21 % daňovníkov. Väčšina občanov využíva v oboch prípadoch na úhradu bankový prevod, alebo platbu v hotovosti prostredníctvom pokladnice na mestskom úrade.
Ukončenie platby poštovými poukážkami si vyžiadalo personálne posilnenie pokladnice na mestskom úrade a úpravu otváracích hodín. V máji, kedy sa predpokladá najväčší nápor, bude pokladnica otvorená od pondelka do piatka od 7.00 do 16.00 hodiny. Obyvateľom budú k dispozícii tri samostatné pokladnice.
Výmery za dane a poplatok za odpad začnú roznášať v Púchove po domácnostiach poverené osoby (zväčša pracovníci mestského úradu) po veľkonočných sviatkoch. Mesto zároveň odporúča obyvateľom, aby na úhradu využívali prioritne bankový prevod.
Podľa vedúcej ekonomického oddelenia púchovskej radnice Lucie Pružinskej k vypusteniu poštových poukážok ako jedného zo spôsobov úhrady sa mesto Púchov rozhodlo pristúpiť najmä pre výraznú administratívnu záťaž pri spracovaní. Spracovanie poštových poukážok bolo personálne i časovo náročné.
„Poukážky sa dali spracovať a tlačiť, následne sa na našom ekonomickom oddelení priraďovali k jednotlivým rozhodnutiam, čo bolo náročné na pozornosť a odďaľovalo to samotnú expedíciu rozhodnutí. Tento krok hodnotím pozitívne, keďže nám to ušetrí čas pri spracovaní a expedícii rozhodnutí a zníži sa prácnosť pri kontrole mesačných výkazov daní a rozpočtu,“ informovala Pružinská s tým, že obyvateľom odpadnú aj poplatky pri posielaní peňazí poukážkami.
V minulom roku vydalo mesto 15.807 poukážok na platenie dane z nehnuteľností, využilo ich iba 14 % daňovníkov. V prípade poplatku za komunálny odpad vydalo mesto 16.246 poštových poukážok, využilo ich 21 % daňovníkov. Väčšina občanov využíva v oboch prípadoch na úhradu bankový prevod, alebo platbu v hotovosti prostredníctvom pokladnice na mestskom úrade.
Ukončenie platby poštovými poukážkami si vyžiadalo personálne posilnenie pokladnice na mestskom úrade a úpravu otváracích hodín. V máji, kedy sa predpokladá najväčší nápor, bude pokladnica otvorená od pondelka do piatka od 7.00 do 16.00 hodiny. Obyvateľom budú k dispozícii tri samostatné pokladnice.
Výmery za dane a poplatok za odpad začnú roznášať v Púchove po domácnostiach poverené osoby (zväčša pracovníci mestského úradu) po veľkonočných sviatkoch. Mesto zároveň odporúča obyvateľom, aby na úhradu využívali prioritne bankový prevod.